Regional Co., Premium Botanicals

110,00 DKK

Type: Drinks krydderi
Volume: 3 x 10 g.
Producent: Regional Co.
Land: Spanien

Denne pakke fra Regional Co. indeholder 3 smagfulde botanicals. I pakken finder du kardemomme, rosapeber og enebær, som både tilfører smag til den klassiske Gin & Tonic.

Kardemomme: Denne Regional Co. med kardamomme tilfører en stærk smag og duft. De aromatisk kryddere kapsler har en virkelig kraftig effekt i din Gin & Tonic eller drink derfor skal man ikke overdrive i brug. Det kan tilføje mange nuancer i din drink, både søde myntelignende eller bitre citrus tendenser.

Rosapeber: Denne Regional Co. Rosapeber har en mild og mere kraftig smag end almindelige peberkorn. Den lette, frugtige sødme komplimenterer din Gin & Tonic og drinks. For at fremkalde mere smag, kan peberkornene knuses.

Enebær: Denne Regional Co. botanical er med enebær, som giver en kraftigere krydret smag. Dette er den oftest mest genkendelige smag i alle gins, da det er hovedingrediensen du kan fremme teksturen af din gin, samt give et twist som laver en kontrast. Disse botanical kan eventuelt bruges til at lave din egen hjemmebrændt.

 

Historien om Regionale Co.

I 1921 etablerede Vicente Navarro virksomheden Regional Co., i den lille spanske by Novelda, som har beliggenhed i Alicante regionen. I startede solgte virksomheden krydderi og safran i løsvægt, på et marked som var i eksplosiv vækst. De indkøbte hovedsageligt deres produkter fra La Mancha i Spanien og fra lande i Fjernøsten. Allerede efter et par år var virksomheden førende i branchen, og andre mindre virksomheder så op til dem. Det kan man takke den unge iværksætter, Vicente for.

Årene gik, og virksomheden drog videre til den næste generation i familien. Men på grund af manglede erfaring, og begyndelsen på den spanske borgerkrig, så fortsatte kun en af sønnerne i virksomheden. Her fokuserede han primært på kommercialiseringen af safran.

92 år siden virksomheden blev etableret, blev Regional Co logoet og brandet gendannet af barnebarnet til Vicente Navarro – derved var familievirksomheden genoprettet!

Barnebarnet fik moderniseret virksomhedens branding, så den også udskilte sig i mængden. Her blev logo opgraderet til en nymoderne version, men både solen og essensen blev bibeholdt. Missionen med gendannelsen af virksomheden er at udvikle en ny applikation til krydderier og botanicals, som sigter mod gourmet- og gastronomiverdenen. De sigter efter at blive et velkendt og pålideligt brand, som er med til at formidle kvalitet og innovation. Et produkt hvor folk er tilbøjelig til gerne at give lidt ekstra.

Hvis du vil læse mere om Regionale Co. kan du gøre det her.